Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Wydarzenia
Wszystko jest muzyką
1. Czy to słyszysz?
2. Dyrygent i orkiestra
3. W świecie rytmów
4. Emocje w muzyce
5. Malowane muzyką
Pod ziemią, pod wodą
1. Tajemnice Ziemi
2. Pod wodą
3. Czarny jak węgiel, biały jak sól
4. Dźwięki Ziemi
5. Wybuchowy wulkan
W kosmosie
1. Nasza planeta
2. W Układzie Słonecznym
3. Statek kosmiczny
4. Lot w kosmos
5. Na odległej planecie
Prehistoryczny świat
1. Pamiątki z przeszłości
2. Szukamy śladów przeszłości
3. Dinozaury
4. Dinozabawy
5. W pradawnym świecie
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
Prace porządkowe. Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem. Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Logorytmika (poniedziałek) Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek). Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek). Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności porządkowe, przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
OBIAD – spożywanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.