Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Wydarzenia
Kategoria:Aktualności, Misie, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Jesień w sadzie
1. Jesienne zbiory
2. Owoce
3. Drzewa w sadzie
4. W spiżarni
5. Robimy przetwory
Jesień w ogrodzie
1. Ogród warzywny
2. Warzywa
3. Nad ziemią, pod ziemią
4. Zdrowie i witaminy
5. Jesienne smaki i zapachy
Jesienny krajobraz
1. Jesień w parku i w lesie
2. Przyroda się zmienia
3. Skarby jesieni
4. Jesienna muzyka
5. Kolory jesieni
Deszczowa pogoda
1. Zimno, coraz zimniej
2. Jesienna szaruga
3. Ubranie na niepogodę
4. Skaczemy po kałużach
5. Barwy deszczu
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
Prace porządkowe. Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem. Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Logorytmika (poniedziałek) Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek). Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek). Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności porządkowe, przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
OBIAD – spożywanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Urodziny Igi oraz Julii. Wszystkiego najlepszego, niech spełnią się dziecięce marzenia.