Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Ogólne, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie
Wydarzenia
Kategoria:Aktualności, Misie, Ogólne, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie
Do zabawy mnóstwa siły,
Żeby każdy dzień był miły,
Pełen śmiechu i radości,
Stu urodzinowych gości,
Aut, klocków i pluszaków,
Stu prezentów, stu buziaków,
Zdrowia, szczęścia i słodyczy,
Z okazji urodzin grupa Misiów życzy!
Nikoś
Igorek
Kaja
Ignacy
Październik
„Jesień w sadzie”
1. Jesienne zbiory
2. Owoce
3. Drzewa w sadzie
4. W spiżarni
5. Robimy przetwory .
Małe czerwone jabłuszko
sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie
Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref.: Za rączki się trzymają
i w koło obracają.
Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref.: Jabłuszko podskakuje,
a gruszka przytupuje.
Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref.: W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.
Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref.: Biegną sobie dokoła,
jabłuszko gruszkę woła.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4,5,6 letnich
indywidualne dostosowanie do każdej z grup wiekowych.
Godziny od do |
Zakres czynności |
6.00 – 7.30/8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. |
7.30/8.00 – 8.30 |
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia oraz z dziećmi zdolnymi. Arkusze diagnozy/ obserwacji dzieci. |
8.30 – 9.00 |
Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.30 – 11.30 |
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30 – 12.00 |
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12.30 – 13.30 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i bajkach. Praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna. |
13.30 – 13.45 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek |
14.00 – 14.30/15.00 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14.30 – 16.00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |