Motyle – grupa 6-latków

Migawki dni
Dla rodziców

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5,6 letnich

Godziny od do

Zakres czynności

6.00 – 8.30

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy.

Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem.

Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.

Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.

Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy.

Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.

 8.30-9.00

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem.

Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

9.00-9.20

Śniadanie– realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Doskonalenie umiejetności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole

9.30 – 11.45

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.

Język nowożytny (jęz. angielski wtorek, czwartek)

Zabawy rytmiczne i ruchowe ( rytmika środa, piątek)

Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień,  „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak”

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela.

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego. Doskonalenie czynności ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków.

Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.

11.45– 12.30

Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Obiad- spożywanie posiłku.Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelec, łyżka, nóż)

Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. 

12.30 – 13.10

Relaksacja, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i  czytanych bajkach.

13.10 – 13.40

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat.

Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy

13.40-14.00

Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne.

Podwieczorek, czynności higieniczne.

14.00 – 16.00

Religia ( na wniosek rodziców) w grupie programowo najstarszej.

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Samodzielne zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci.

Skip to content