Aktualności
Planowane wydarzenia

cof

cof

cof
KRĄG TEMATYCZNY I – TYDZIEŃ Z BAJKĄ: „CALINECZKA”
1. Czym jest wyobraźnia?
2. Poznajemy Calineczkę
3. Warto pomagać.
4. Kto jesienią myślał o zimie?.
KRĄG TEMATYCZNY II – MAŁA I DUŻA OJCZYZNA – PRZEDSZKOLNY TYDZIEŃ PATRIOTYZMU
1. Moja mała ojczyzna.
2. Mój dom.
3. Biało – czerwoni.
4. Mieszkam na wsi.
KRĄG TEMATYCZNY III – PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
1. Jesteśmy odpowiedzialni za przyrodę
2. Zimowe domy zwierząt.
3. Ptaki przed zimą.
4. Co słychać wokół nas?
5. Zapasy na zimę.
KRĄG TEMATYCZNY IV – NASZE CIAŁO
1. Nasze ciało.
2. Nasze zmysły.
3. Dbamy o czystość.
4. Ruch to zdrowie.
5. Chcę być zdrowy.
PIOSENKA
WIERSZ
Jesień
Natalia Usenko
Po miękkim dywanie liści
turlamy się jak wariaci.
W kieszeniach mamy kasztany –
jesteśmy strasznie bogaci!
Pan jakiś puka się w głowę
i pyta: „Co wam się stało?!”
a słońce leje się z nieba
na park i na ziemię całą.
Ganiają się psy i dzieci,
ktoś zbiera ciepłe żołędzie,
a słońce świeci i świeci,
a zimy nigdy nie będzie!!!
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4,5,6 letnich
indywidualne dostosowanie do każdej z grup wiekowych.
Godziny od do |
Zakres czynności |
6.00 – 7.30/8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. |
7.30/8.00 – 8.30 |
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia oraz z dziećmi zdolnymi. Arkusze diagnozy/ obserwacji dzieci. |
8.30 – 9.00 |
Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.30 – 11.30 |
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.30 – 12.00 |
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12.30 – 13.30 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i bajkach. Praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna. |
13.30 – 13.45 |
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek |
14.00 – 14.30/15.00 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14.30 – 16.00 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |