Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5,6 letnich
Godziny od do |
Zakres czynności |
6.00 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. |
8.30-9.00 |
Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9.00-9.20 |
Śniadanie– realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Doskonalenie umiejetności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole |
9.30 – 11.45 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Język nowożytny (jęz. angielski wtorek, czwartek) Zabawy rytmiczne i ruchowe ( rytmika środa, piątek) Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego. Doskonalenie czynności ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11.45– 12.30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad- spożywanie posiłku.Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelec, łyżka, nóż) Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 – 13.10 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i czytanych bajkach. |
13.10 – 13.40 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy |
13.40-14.00 |
Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne. Podwieczorek, czynności higieniczne. |
14.00 – 16.00 |
Religia ( na wniosek rodziców) w grupie programowo najstarszej. Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Samodzielne zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci. |