Aktualności
Kategoria:Aktualności, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Motyle, Wydarzenia - Pszczółki
Planowane wydarzenia
Kategoria:Aktualności, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Motyle, Wydarzenia - Pszczółki
Kategoria:Aktualności, Motyle, Ogólne, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Motyle
Kategoria:Aktualności, Motyle, Ogólne, Różne, Wydarzenia - Motyle
MARZEC
1.Oznaki wiosny
W marcu jak w garncu
Kalendarz pogody
W co się ubrać?
Wszystko się budzi
Szukamy oznak wiosny
2.Wszystko rośnie
Wszystko rośnie.
Cebule i cebulki
Korzeń, łodyga, kwiat
Zzakładamy wiosenną hodowlę
Wiosenne zdrowie
3.Pracowita wiosna
Czas na wiosenne porządki
Porządki dookoła
W ogrodzie, ogródku, w szklarni
Ppracowita wiosna
Wszędzie gwarno i zielono
4.Praca rolnika
Z wizytą u rolnika
Maszyny w gospodarstwie
W gospodarstwie
Dzień z życia rolnika
Dzień z życia rolnika
Z Wiosną – piosenka na powitanie Wiosny – YouTube
„Jesień jak zaczarowana”
( sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
1.Deszzc jesienny cicho pada- szu, szu, szu,
dzieciom bajki opowiada- tu, tu, tu.
O parapet sennie puka- tak, tak, tak,
promieni słońca szuka-ach, ach ,ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
2.Liście wolno opadają- szu, szu, szu,
miękki dywan układają-tu, tu, tu.
Nagle słońce się zjawiło- tak, tak, tak,
deszcz jesienny osuszyło- ach, ach, ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
3.Babie lato nitki plącze- szu, szu, szu,
z wiatrem tańczy też pajączek- tu, tu, tu.
Jesień taka zamyślona- tak, tak, tak,
szalem z liści przystrojona-ach, ach, ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
„Piosenka dla Supełka”
Dnia pewnego późnym latem
nasz znajomy superkrawiec
znalazł klika śmiesznych szmatek
i dał ponieść się zabawie.
Ref: Lalalala (klap, klap),
Lalalala (klap, klap),
Lalalalalalalala.
Lalala(tup, tup),
Lalalalalalalala.
Wziął igiełkę i niteczkę,
nie minęło czasu wiele,
jak spod ręki Antoniego
wystartował nasz Supełek.
Ref: Lalalala ( bęc, bęc)…
Teraz Pak ma przyjaciela,
z którym mu nie grozi nuda,
bo z Supełkiem, bo z Supełkiem
każda się zabawa uda.
Ref: Lalalala ( cyk, cyk)…
Jest nas więcej – no i dobrze,
bo z przyjaźnią tak się dzieje,
że się mnoży , gdy ją dzielisz,
razem zawsze jest weselej
Ref: Lalalala ( bum, bum) …
Słoneczna cza-cza
(sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
Słońce promienieje,
twarze nam opala.
Wieje morska bryza,
pięknie szumi fala.
Ref. Słoneczne lato tak, tak, tak,
prosi do tańca cza, cza, cza.
Słoneczne lato tak, tak, tak,
tańczy słoneczne cza, cza,cza.
Różowe obłoki,
jak cukrowa wata,
kuszą obietnicą,
słodkich smaków lata.
Ref.Słoneczne lato…
Lato, lato, lato
piękne ma zwyczaje.
Lato, lato, lato
radość nam rozdaje.
Ref. Słoneczne lato…
Maszeruje wiosna – Piosenki dla dzieci – YouTube
„Maleńki cud”
„Mikołaj”
Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci już czekają, gdzieś Ty, gdzie?
A święty Mikołaj, a święty Mikołaj
przez komin zawołał – śpieszę się!
Ref: Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.
Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci cię kochają, czy Ty wiesz?
A święty Mikołaj, a święty Mikołaj
do dzieci zawołał – Ja was też!
Ref: Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok, więc wydłużałem krok.
„Jesteśmy Polką i Polakiem”
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
4 Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
PODRÓŻ DO PACANOWA
( albo Podróż pełna marzeń)
Wyruszamy w świat daleki i nieznany.
Na tę podróż wyjątkową mamy plany.
Poznać chcemy różne bajki, opowieści a w nich ważne i potrzebne wszystkim treści.
Ref. I na pewno odnajdziemy na tej drodze moc przyjaźni, siłę marzeń, piękne słowa.
A Ty mały nasz Koziołku ruszaj z nami po przygodę do miasteczka Pacanowa.
Nauczymy się, co dobre i co ważne, odkryjemy sprawy błahe i poważne.
Do historii dawnych, swoje dołożymy gdy z Koziołkiem na szlak nowy wyruszymy.
Ref. I na pewno odnajdziemy na tej drodze moc przyjaźni, siłę marzeń, piękne słowa.
A Ty mały nasz Koziołku ruszaj z nami po przygodę do miasteczka Pacanowa.
„Jesień jak zaczarowana”
( sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
1.Deszzc jesienny cicho pada- szu, szu, szu,
dzieciom bajki opowiada- tu, tu, tu.
O parapet sennie puka- tak, tak, tak,
promieni słońca szuka-ach, ach ,ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
2.Liście wolno opadają- szu, szu, szu,
miękki dywan układają-tu, tu, tu.
Nagle słońce się zjawiło- tak, tak, tak,
deszcz jesienny osuszyło- ach, ach, ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
3.Babie lato nitki plącze- szu, szu, szu,
z wiatrem tańczy też pajączek- tu, tu, tu.
Jesień taka zamyślona- tak, tak, tak,
szalem z liści przystrojona-ach, ach, ach.
Ref. Jesień jak zaczarowana,
płata figle już od rana x2
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00-7.30/8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem.
Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
7.30/8.00-8.30
Zabawy wg zainteresowań dzieci.
Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
8.30-9.00
Prace porządkowe.
Ćwiczenia poranne.
Przygotowanie do śniadania.
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
9.30-11.30
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak”
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11.30-12.30
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.
Przygotowanie do obiadu.
Obiad.
12.30-13.30
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych.
Praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.
13.30-13.45
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek.
13.30-14.30
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
14.00/14.30-15.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców).
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.30-16.00
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.