Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Wydarzenia, Zajączki
Planowane wydarzenia
Urodziny naszych milusińskich: Julek, Julia i Staś. Wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń.
Mały Miś czyta bajki w naszym przedszkolu. Pomagają mu w tym zajączkowi rodzice i dziadkowie:)
MAJ
1. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
Moje książki
W księgarni i w bibliotece
Jak powstaje książka?
Szanujmy książki
Kogo spotkamy na kartach książki?
2. NA ŁĄCE
Kolorowa łąka
Mieszkańcy łąki
Mieszkańcy łąki
Na łące i w stawie
Wiosenni artyści
3. MAMA I TATA
Moja rodzina
Moja rodzina
Razem jest wesoło
Upominki dla najbliższych
Dzień rodziny
4. MOJE ZWIERZĄTKO
Moje zwierzątko
Moje zwierzątko
U weterynarza
Egzotyczne i domowe
Bezpieczne zabawy ze zwierzętami
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00-7.30/8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem.
Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
7.30/8.00-8.30
Zabawy wg zainteresowań dzieci.
Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
8.30-9.00
Prace porządkowe.
Ćwiczenia poranne.
Przygotowanie do śniadania.
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
9.30-11.30
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak”
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11.30-12.30
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.
Przygotowanie do obiadu.
Obiad.
12.30-13.30
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych.
Praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.
13.30-13.45
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek.
13.30-14.30
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
14.00/14.30-15.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców).
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.30-16.00
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.