Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Wydarzenia
Kategoria:Aktualności, Misie, Różne, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Wydarzenia, Wydarzenia - Misie, Wydarzenia - Zajączki, Zajączki
Wrzesień
I. Poznajmy się!
II. W naszym przedszkolu
III. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
IV. Bezpieczni na drodze
„Bo w przedszkolu”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
1. Budzik rano woła mnie:
– Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
– Ruszać czas tup, tup.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać.
(×2)
2. – Do przedszkola spiesz się, spiesz,
hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – Ja bym chciał
z tobą iść, miau, miau.
Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani…
Powitanie Zajączków
Dzień Kropki
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3,4 LETNICH
6.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze.
Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy.
Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa.Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45
Prace porządkowe.
Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem.
Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.45– 9.00
ŚNIADANIE- realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.20 – 9.30
Czynności higieniczne po śniadaniu, mycie zębów.
9.30 – 11.45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
Logorytmika (poniedziałek)
Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek).
Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek).
Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak”
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
11.45 – 12.00
Czynności porządkowe,
przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12.00 – 12.30
OBIAD – spożywanieposiłku.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.45
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
13.45– 14.00
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
14.00– 14.15
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
14.15– 16.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci.
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań.
Pracanauczycielao charakterze obserwacyjnym.
Rozchodzenie się dzieci do domów.
#sensosmyki5 #blizejprzedszkola
BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – wychowanie i edukacja