Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Wydarzenia
Majowe święta
- Jestem Polką, jestem Polakiem
- Polskie symbole narodowe
- Palcem po mapie
- Tańce ludowe
- Mieszkam w Polsce, mieszkam w Europie
W świecie książek
- Dbamy o książki
- W księgarni i bibliotece
- Jak powstaje książka
- Ulubione książki
- Pomysł na książkę
Od pomysłu aż po dach.
- Wspólna praca
- Planujemy, budujemy
- Zwierzęcy konstruktorzy
- Rza, dwa, trzy – budujesz Ty.
- Nasze konstrukcje
Jak powstaje…?
- Praca jest ważna
- Jak powstają ubrania?
- Jak powstaje nabiał?
- Jak powstaje muzyka?
- Jak powstaje ciasto?
Święto rodziny
- Ważne słowa
- Rodzice i rodzeństwo
- Liczymy na siebie
- Piosenka dla mamy i taty
- Niespodzianka dla bliskich
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
Prace porządkowe. Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem. Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Logorytmika (poniedziałek) Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek). Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek). Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności porządkowe, przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
OBIAD – spożywanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.