Aktualności
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Kategoria:Aktualności, Misie, Motyle, Ogólne, Pszczółki, Różne, Wydarzenia, Zajączki
Wydarzenia
Czerwiec
I. Dzień Dziecka
II. Wielka wyprawa
III. Smaki i zapachy lata
IV. Wakacyjne przygody
Poziomkowe lody
Po- po- po- po- poziomkowe.
Lu- lu- lu- lu- lubię lizać
Choć gardełko nie jest zdrowe.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!
Mama boi się o dzieci,
Chcę by zawsze były zdrowe.
Ale przecież czasem trzeba
Zjadać lody poziomkowe.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!
Lody trzeba jeść powoli.
Aby gardło nie bolało.
Mama trochę jeść pozwoli,
Lecz mi więcej by się chciało.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!
Powitanie Zajączków
Dzień Kropki
Dzień Chłopaka
Warsztaty z panią Karoliną Sienkiewicz
Muzyczne podróże Molto „W Żelazowej Woli”
Tydzień Niepodległości
Dzień Pluszowego Misia
Andrzejki
Mikołajki
Dziękujemy Rodzicom za ciastolinę i pisaki
W świecie dinozaurów
Prawie jak w kinie
Spacer i zwiedzanie Ruin Zamku w Starej Kamienicy
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3,4 LETNICH
6.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze.
Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy.
Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa.Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45
Prace porządkowe.
Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem.
Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.45– 9.00
ŚNIADANIE- realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.20 – 9.30
Czynności higieniczne po śniadaniu, mycie zębów.
9.30 – 11.45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
Logorytmika (poniedziałek)
Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek).
Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek).
Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak”
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
11.45 – 12.00
Czynności porządkowe,
przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12.00 – 12.30
OBIAD – spożywanieposiłku.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 13.45
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
13.45– 14.00
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
14.00– 14.15
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
14.15– 16.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci.
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań.
Pracanauczycielao charakterze obserwacyjnym.
Rozchodzenie się dzieci do domów.
#sensosmyki5 #blizejprzedszkola
BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – wychowanie i edukacja
Jesienne wyzwanie sensoryczne
Malowanie kasztanami i frottage
Spacer w poszukiwaniu darów jesieni
A jak Arbuz
B jak Bańki
C jak Co słyszymy?
D jak Drzewko
F jak Fajna rakieta
G jak Gimnastyka buzi i języka
H jak Hula Hop
I jak Instrumenty
J jak Jaki? Jaka? Jakie?
K jak Kolorowa głowa
L jak Legenda o języczku
M jak Magiczne pudełko
N jak Naśladuj mnie
O jak Odkryj obrazek
P jak Planszówka
R jak Różnicowanie
S jak Smok
T jak Tęcza
U jak Usłysz mnie
W jak Własna zabawa
Y jak Yeti
Z jak Zadzwoń do mnie